Więcej seksu!

kobieta-sluchawki„Mam 49 lat i nieznośnie zwiększone ostatnio zapotrzebowanie na seks. Jestem o krok od depresji. Jakie leki zmniejszają napięcie? Czy mają one jakieś działanie uboczne?”

Wnosząc z wieku, jest Pani w pełnym toku klimakterium. Przekwitanie polega nie tylko na zmianach hormonalnych i zaburzeniach naczynio-ruchowych, ale także na zmianach psychologicznych (pojawiają się stany depresji, przygnębienia). W dziedzinie seksu natomiast poziom popędu płciowego albo znacznie się podnosi, albo – częściej – ulega bardzo znacznemu obniżeniu.

Objawy, które Pani opisała, zakończą się wraz z klimakterium. Rozumiem jednak Pani niechęć do cierpliwego oczekiwania, aż to nastąpi, jest to bowiem, niewątpliwie, bardzo przykra dolegliwość. Na szczęście dzisiaj są już dostępne leki, które obniżają gwałtownie zwiększony popęd płciowy, działają uspokajająco i zobojętniająco na centralny układ nerwowy. Wszystkie są wyłącznie na receptę i wszystkie mają działanie uboczne.

Czasami są tylko nieprzyjemne, ale niekiedy mogą być też niebezpieczne (np, w przypadku choroby wątroby lub nerek). Niebezpieczne jest także łączenie tych leków z alkoholem lub innymi lekami, które wzmacniają ich działanie. Lekarz może przepisać także tabletki o specjalnym składzie hormonalnym, które będą łagodzić objawy klimakterium i przedłużać czas jego trwania nawet do kilku lat.